مهم ترین علت های گرفتگی لوله فاضلاب
جمعه 21 بهمن 1401 ساعت 21:20 | بازدید : 118 | نویسنده : عاطفه | ( نظرات )

پیش از این، ما شروع به فهرست کردن بهترین راه های خود برای جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب خود کردیم. با این حال، همانطور که شروع به طوفان فکری کردیم، متوجه شدیم که ایده های زیادی برای یک وبلاگ وجود دارد، به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا قسمت دوم را برای شما بیاوریم! 

 

با در نظر گرفتن این نکته، ما نکات حفاظت از تخلیه را به دو بخش کلی تقسیم کردیم. در بخش 1، چند کار ساده را که می‌توانید از امروز شروع کنید یا آن را متوقف کنید، برای کمک به تخلیه آب توضیح دادیم. در اینجا، ما قصد داریم به نگهداری طولانی مدت لوله کشی و عادات بیشتری بپردازیم. تمام این نکات را دنبال کنید، و نه تنها فاضلاب شما برای مدت طولانی تری شفاف می ماند، بلکه کل سیستم لوله کشی شما نیز بهتر کار می کند.

 

سطل کمپوست چوبی در حیاط

ضایعات غذایی کمپوست

کمپوست نوعی بازیافت است که اساساً به مواد آلی مانند ضایعات مواد غذایی، ضایعات حیاط و تفاله قهوه اجازه می دهد تا به طور طبیعی تجزیه شوند. کمپوست کردن یکی از بهترین راه هایی است که می توانید به محیط زیست کمک کنید، و همچنین یک راه عالی برای افزایش طول عمر دفع زباله است. حتی بهتر از آن، اگر به باغبانی علاقه دارید، می توانید از کمپوست به عنوان یک کود طبیعی برای غنی سازی خاک و تشویق رشد باکتری ها و قارچ های مفید استفاده کنید.

 

هرچه بیشتر کمپوست کنید، کار کمتری به دفع خود تحمیل می کنید. کار بیش از حد در دفع می تواند منجر به گرفتگی سینک آشپزخانه یا حتی بدتر از آن، خرابی کامل شود. با کمپوست کردن، می توانید استراحت خوبی به دست خود بدهید و در عین حال به محیط زیست کمک کنید.

 

دست نگه داشتن پول روی توالت

آنچه را که فلاش می کنید تماشا کنید

علیرغم شدت فلاش، زهکشی توالت از آن چیزی که بیشتر مردم فکر می کنند حساس تر است. وسایلی مانند دستمال های صورت، دستمال مرطوب، دستمال کاغذی، صابون و حتی مقادیر زیادی کاغذ توالت می توانند به سرعت توالت را مسدود کنند. این اقلام نه تنها می توانند فاضلاب شما را مسدود کنند، بلکه می توانند کارخانه های تصفیه آب مانند راکوال ، تگزاس را خراب کنند.

 

برخی از صاحبان خانه عادت بدی دارند که وسایلی را که به آن تعلق ندارند در توالت بریزند. مطمئن شوید که همه زباله های حمام را به درستی دور ریخته اید، و دوباره بررسی کنید که افرادی که با آنها زندگی می کنید نیز این کار را انجام دهند. ممکن است یک مکالمه ناخوشایند باشد، اما ارزشش را دارد. به ما اعتماد کنید.

 

نوار صابون در سینک

صابون هایی که مجرای فاضلاب را مسدود می کنند

صابون‌های جامد مانند صابون‌های کلاسیک قدیمی، سریع‌تر از صابون‌های مایع باعث ایجاد گرفتگی می‌شوند. تمام صابون ها می توانند به مرور زمان روی دیواره لوله ها جمع شوند (به خصوص اگر نرم کننده آب نداشته باشید). با این حال، هنگامی که از صابون نواری استفاده می کنید، نه تنها کف صابون روی دیواره لوله جمع می شود، بلکه تکه های صابون جامد نیز در زهکشی ریخته می شود.

 

تکه‌های صابون جامد می‌توانند لوله‌ها را با گیرکردن یا ادغام شدن با انباشتگی و مو، خمیر دندان و سایر ضایعات موجود، مسدود کنند تا پوشش‌های ضخیم‌تر و بازدارنده‌تری ایجاد کنند. ما نمی گوییم که صابون میله ای شرور حمام است که مسئول تمام مشکلات گرفتگی شما است، اما اگر هر ایستگاه صابون در خانه خود را با صابون مایع محلول بیشتری تغییر دهید، ممکن است متوجه تفاوت در نحوه کارکرد زهکشی خود شوید.

 

گلدن رتریور در حال حمام کردن

حمام کردن حیوانات خانگی در بیرون

به‌طور شگفت‌انگیزی تعداد کمی از صاحبان حیوانات خانگی به این فکر می‌کنند که موهای پشمالو سگ چه می‌تواند برای تخلیه وان حمام آنها انجام دهد. موهای خیس یکی از بدترین چیزهایی است که می توانید زهکشی خانه را از بین ببرید. موها جمع می شوند و خود را به دور دریچه تخلیه یا حتی بیشتر در لوله می پیچند. بدتر از آن، زمانی که مو وجود دارد، اغلب به عنوان توری برای گرفتن زباله ها و سایر زباله هایی که در مجرای فاضلاب ریخته می شوند، عمل می کند. موهای حیوانات خانگی ضخیم‌تر و درشت‌تر از موی انسان است، بنابراین پاک کردن آن حتی سخت‌تر است.

 

هر زمان که می توانید، باید دوست پشمالوی خود را با شلنگ یا سطل بیرون حمام کنید. در فصل زمستان، یک سطل و حوله را به داخل گاراژ ببرید. اگر هوا واقعا سرد است، می‌توانید قبل از شروع به کار، لوله فاضلاب خود را با یک صافی، دستمال یا حوله ببندید. اگر چاره ای جز حمام کردن فیدو در داخل وان ندارید، مطمئن شوید که وان خود را کاملاً جاروبرقی بکشید.

 

 

یک فلاش تخلیه منظم انجام دهید

حدود یک بار در ماه، سعی کنید تقریباً یک کتری چای آب داغ را در هر زهکشی خانه خود بریزید. این کار باعث ذوب شدن مقداری از چربی و تجمع لکه‌ای که در طول زمان در لوله‌ها انباشته می‌شود را از بین می‌برد. با این حال، آب جوش را در توالت خود نریزید. کمکی نمی کند و گرما می تواند به مشمع کف اتاق کاسه توالت آسیب برساند. 

 

اگر واقعاً می‌خواهید همه چیز را تمیز کنید، می‌توانید هر سه تا چهار ماه یک‌بار حدود نصف فنجان جوش شیرین را در هر زهکشی بریزید. جوش شیرین را با نصف فنجان سرکه تعقیب کنید و بعد از حدود یک دقیقه آب جوش را بریزید. این ترکیب به خودی خود بوی بد و گرفتگی های اولیه را پاک می کند.

 

صابون نواری زیر دوش. کف صابون روی دیوار دوش قابل مشاهده است.

یک نرم کننده آب کل خانه کمک می کند

آب سخت حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی مانند سنگ آهک و منیزیم است. این مواد معدنی با صابون واکنش می دهند و ماده ای به نام فلس (فض صابون) را تشکیل می دهند که یک باقیمانده گچی و چسبنده است که در سینک ها، دوش ها و فاضلاب ها جمع می شود. رسوب باعث ایجاد گرفتگی های سخت می شود و همچنین لوله های شما را خورده می کند و طول عمر و کارایی آنها را کاهش می دهد.

 

نرم‌کننده‌های آب از نمک یا کلرید پتاسیم برای فیلتر کردن رشته‌ای که رسوب می‌کند، استفاده می‌کنند. اگر نرم‌کننده آب ندارید، سرمایه‌گذاری روی آن می‌تواند طول عمر لوله‌کشی خانه شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. اگر یکی از آن ها را دارید، یادگیری استفاده موثر از نرم کننده آب به محافظت در برابر گرفتگی و افزایش طول عمر لوازم شما کمک می کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


4 چیز که لوله بازکن ها آنها را برای لوله بازکنی محروم کرده اند؟
جمعه 21 بهمن 1401 ساعت 21:16 | بازدید : 77 | نویسنده : عاطفه | ( نظرات )

بعد از یک روز طولانی، آن را به دوش آب گرم تبدیل می‌کنید ، اما متوجه می‌شوید که آب آن مسیری را که باید می‌رود نمی‌رود – می‌دانید، در زهکشی. در عوض، ممکن است پشتیبان لجن سیاه یا خاکستری یا جمع شدن آب در اطراف پاهایتان را تجربه کنید. این خبر بد است: محصولات زیبایی و تمیز کننده معمول ممکن است مقصر باشند. خوشبختانه، کارشناسان در مورد مواردی که باید نادیده گرفته شوند، چه چیزی ایمن است، و چگونه مشکلاتی را که ظاهر می شوند، رفع کنند، اطلاعات کمی دارند . برای مشاوره حرفه ای به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

 

پرش: محصولات روغنی

برای مطالب بیشتر مانند این دنبال کنید

 

 

چگونه لوله با بازکنیم؟

محصولات زیبایی حاوی روغن، مانند بمب حمام، یک مسئله هستند. آنها زیبا هستند و بوی شگفت انگیزی دارند، اما آیا ارزش یک مشکل لوله کشی را دارند؟ آرون مولدر، مالک مشترک و مدیر عملیات برای مستر روتر لوله کشی سن آنتونیو، یک لوله کش دارای مجوز نسل دوم در ایالت تگزاس به مدت 10 سال و مدیر عملیات آقای روتر لوله کشی سن آنتونیو به مدت سه سال است. او سهم خود را از معضلات بمب حمام دیده است.

 

نمک اپسوم و جوش شیرین ترکیبات رایجی هستند که معمولاً در آب حل می‌شوند، اما سایر افزودنی‌های رایج از جمله روغن‌های ضروری، نشاسته ذرت، کره کاکائو، تکه‌های گل و حتی زرق و برق به خوبی حل نمی‌شوند. این مواد افزودنی بقایایی را به جای می‌گذارند که ممکن است به داخل لوله‌های شما بچسبد.» روغن‌ها اغلب با سرد شدن جامد می‌شوند و نشاسته ذرت می‌تواند در زانوها یا منحنی‌های لوله هنگام خشک شدن سفت شود. با گذشت زمان، این رسوبات ممکن است صابون، مو و سایر مواد را جمع آوری کند و در نهایت منجر به گرفتگی های بد شود.

 

 

برای جلوگیری از تجمع، به محصولاتی بچسبید که از موادی استفاده می کنند که در آب حل می شوند، مانند اسکراب نمک یا شکر. شستشوی بدن، شامپوها و نرم کننده ها نیز بی خطر هستند.

 

پرش: خمیر دندان

مسواک زدن زیر حمام ممنوع است. خمیر دندان در درن سفت می شود و باعث ایجاد پشتیبان بالقوه می شود. در حالی که این موضوع در مورد سینک حمام نیز صدق می‌کند، اما می‌تواند در حمام بیشتر مشکل‌ساز باشد، زیرا به‌طور مکرر آب‌شویی نمی‌شود. اگر به دلیل خمیردندان سفت شده یا سایر محصولات با انسداد در زهکشی مواجه هستید، چند گزینه دارید. مولدر راه‌حل‌های ساده‌ای را توصیه می‌کند، مانند ریختن آب جوش در زهکشی، که به نرم شدن خمیردندان ضخیم کمک می‌کند تا بتواند شسته شود.

 

راه حل بالقوه دیگر برای هر مشکلی شامل استفاده از پیستون است: «ابتدا، باید تخلیه سرریز را برای ایجاد خلاء وصل کنید. برای انجام این کار، صفحه پوششی زیر شیر وان حمام را بردارید و یک دستمال یا حوله دستی را داخل سوراخ قرار دهید تا هوا نتواند از آن خارج شود. سپس، پیستون را روی زهکشی قرار دهید و وان را با چند اینچ آب داغ پر کنید. او پیشنهاد می‌کند که از چندین حرکت رانشی برای حرکت دادن چیزها استفاده کنید. جوش شیرین و سرکه نیز یک راه حل متداول DIY برای از بین بردن گرفتگی از گنک است.

 

رد شوید: وسایل کوچک مانند سنجاق بابی، تیغ تیغ و گیره مو

بارها لوله کش ها اجسامی را می بینند که مانع از خروج آب کثیف از دوش می شود. لوله کش ها به بیرون کشیدن انواع اقلام کوچک از مجرای حمام، از جمله سنجاق بابی، گیره و کمان مو و خود مو عادت دارند. جلوگیری از ورود توده‌های مو (و لوازم جانبی) به فاضلاب شما کمک می‌کند، بنابراین قبل از دوش گرفتن آن‌ها را بردارید و روی یک پوشش تخلیه قرار دهید که فقط آب از سوراخ‌های آن عبور کند.

 

اگر قبلاً مشکوک هستید که موردی در زهکشی جا افتاده است، درپوش تخلیه را بردارید و یک آویز سیمی را با استفاده از انبر سوزنی در یک قلاب خم کنید. مولدر هشدار می دهد، اگرچه این کار را با احتیاط انجام دهید، در غیر این صورت می توانید یک تله پر از آب را سوراخ کنید که گازهای فاضلاب را از خانه دور نگه می دارد. اگر کار نکرد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک متخصص خبره تماس بگیرید. 

 

پرش: پاک کننده های ساینده و پر از مواد شیمیایی

اگر این کافی نیست که انسان برای لمس یا استنشاق آنها سالم نیستند، برخی از پاک کننده ها بیشتر از اینکه به حمام شما کمک کنند آسیب می رسانند. سفید کننده ها و سایر مواد شیمیایی خشن می توانند به فاضلاب شما و احتمالاً لوله کشی که روی آن کار می کند آسیب برساند، بنابراین همیشه مهم است که لوله کش خود را از هرگونه مواد شیمیایی شدیدی که تخلیه کرده اید مطلع کنید. حتی پاک کننده های تخلیه که معمولاً برای رفع این مشکل توصیه می شوند در صورت استفاده بیش از حد می توانند باعث "آسیب دائمی لوله" شوند.

 

اگر می خواهید از محصولی برای تمیز کردن لوله های تخلیه خود استفاده کنید، مولدر پاک کننده های تخلیه آنزیمی را توصیه می کند. او می‌گوید: «آن‌ها بی‌خطر و سبز هستند، زیرا حاوی باکتری‌ها یا آنزیم‌هایی هستند که اجزای آلی گرفتگی را می‌خورند تا آن را از بین ببرند. جوشاندن آب و جوش شیرین و سرکه دو گزینه ملایم دیگر برای از بین بردن گرفتگی ها هستند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مهم ترین علت های گرفتگی لوله
جمعه 21 بهمن 1401 ساعت 21:13 | بازدید : 107 | نویسنده : عاطفه | ( نظرات )

چه در زمستان‌های مرطوب و چه تابستان‌های گرم و مرطوب در آگوستا، GA، جلوگیری از آلودگی روی سطوح آشپزخانه و حمام دشوار است. با این حال، وقتی به آنچه در داخل فاضلاب شما زندگی می‌کند و چه چیزی را در آنجا می‌گذارید فکر می‌کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که تغییراتی ایجاد کنید. در اینجا چیزهایی وجود دارد که در داخل فاضلاب خود پیدا خواهید کرد.

 

تفاله از صابون

کف صابون حاصل از حمام یا دوش، لایه‌ای از پسماند بر جای می‌گذارد که می‌تواند به مرور زمان مجرای فاضلاب شما را مسدود کند. متأسفانه، صابون های نواری بزرگترین مقصر هستند. توده‌های صابون می‌توانند به سرعت در داخل فاضلاب شما جامد شوند. اگر می‌خواهید از گرفتگی مجرای فاضلاب جلوگیری کنید، سعی کنید از صابون مایع استفاده کنید. روی لوله‌ها و زهکشی‌ها ملایم‌تر است و مانند صابون نواری، باقی‌مانده یا توده‌ای از خود باقی نمی‌گذارد.

 

چربی ها و روغن های پخت و پز

اگر هر روز آشپزی می کنید، احتمالاً مقدار زیادی چربی و روغن آب شما را از دست می دهد. هنگامی که این مواد را در زهکشی خود می ریزید، احتمالاً به شکل مایع هستند. با این حال، چربی به سرعت سفت می شود، و زمانی که این کار انجام شود، لوله های شما را مسدود می کند. برای جلوگیری از این امر، اجازه دهید باقی مانده چربی پخته شده در قابلمه و تابه در دمای اتاق سفت شود. پس از سفت شدن، ظرف را با دستمال کاغذی پاک کنید و حوله و گوشت را در سطل زباله بریزید.

 

موی حیوان خانگی

بسیاری از مردم دوست دارند سگ های خود را در وان حمام بشویند. با این حال، این می تواند در طول زمان مشکلات زیادی را برای فاضلاب شما ایجاد کند. حتی اگر یک ضایع‌گیر در جای خود داشته باشید، موهای کوتاه‌تر همچنان می‌توانند از بین بروند. از شستن حیوان خانگی خود در حمام خودداری کنید. در عوض، دوست پشمالوی خود را در حیاط حمام کنید یا آنها را نزد یک آرایشگر ببرید. شما به تخلیه های خود لطف بزرگی خواهید کرد.

 

موی انسان

موهای حیوانات خانگی تنها چیزی نیست که باعث گرفتگی در مجرای شما می شود. موی انسان هم همینطور. هر زمان که موهای خود را می شویید، طبیعی است که برخی از موهای خود بیرون بیایند و از زهکشی خارج شوند. برای اینکه موها از زهکشی پایین نروند، یک پوشش تخلیه نصب کنید تا آن را بگیرد.

 

دستمال کاغذی و دستمال کاغذی

متأسفانه برخی از افراد بینی خود را باد می کنند و دستمال های استفاده شده را در توالت می اندازند. برخی دیگر مایع ریخته شده را با دستمال کاغذی از روی زمین پاک می کنند و آن را داخل توالت می ریزند. گاهی اوقات، این یک مورد ساده از تمام شدن دستمال توالت و استفاده از یک دستمال کاغذی به جای آن است. با این حال، دستمال‌ها و دستمال‌های کاغذی برای توالت بسیار ضخیم هستند و نمی‌توان آنها را شکست و از هم جدا کرد. نتیجه چیست؟ به زودی یک توالت گرفتگی خواهید داشت.

 

بسیاری از چیزهای دیگر در داخل فاضلاب شما زندگی می کنند که باعث گرفتگی می شوند، از جمله محصولات زنانه و زباله. با این حال، در The Drain Surgeon، ما ابزار مناسبی برای تمیز کردن لوله ها و زهکشی های شما داریم . لوله کش های مجرب ما تشخیص می دهند که مشکل چیست و به سرعت آن را برطرف می کنند. هر زمان که نیاز به تمیز کردن فاضلاب یا سایر خدمات لوله کشی داشتید با ما تماس بگیرید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه را در سه مرحله باز کنیم؟
جمعه 21 بهمن 1401 ساعت 21:5 | بازدید : 114 | نویسنده : عاطفه | ( نظرات )

چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه خود را در 3 مرحله باز کنید؟

یک دقیقه در حال پختن یک غذای خوب هستید، و نکته بعدی که می دانید، به یک سینک پر از آب خیره شده اید و باید با لوله کش و پیتزافروش تماس بگیرید. اما دیگر نه. وقت آن است که به گرفتگی های سینک آشپزخانه بگویید "دیگر هرگز". تو متوجهش شدی! رفع گرفتگی سینک آشپزخانه به آسانی 1-2-3 است.

مراحل باز کردن گرفتگی سینک:

  1. اولین چیزی که باید با هرگونه گرفتگی سینک بررسی شود، صافی روی لوله فاضلاب است. آن را بردارید، به دنبال هر گونه غذا یا تفاله بگردید، سپس آن را به طور کامل تمیز کنید تا مطمئن شوید که باعث گرفتگی شما نمی شود.
  2. در مرحله بعد، می توانید از یک پیستون استفاده کنید. سینک را تا حدی با آب پر کنید (اگر از قبل پر نشده باشد)، سپس پیستون را چندین بار به سمت پایین و بالا بکشید، قبل از اینکه به سرعت آن را از دهانه تخلیه بیرون بکشید. اگر سینک آشپزخانه دو کاسه ای دارید، یک پارچه خیس را در دهانه تخلیه که مسدود نیست فرو کنید (این به مکش کمک می کند).
  3. اگر سینک شما محل دفع زباله ندارد، از درانو استفاده کنید®گرفتگی گرانول آشپزخانه . این گرما را در داخل فاضلاب شما ایجاد می کند تا گرفتگی های چرب را ذوب کرده و از جای خود خارج کند.

 

برای دفع زباله با گرفتگی، از Drano استفاده کنید®پاک کننده گرفتگی مکس ژل یا برای بوی زهکشی، Drano را امتحان کنید®رفع گرفتگی فومر با نیروی دوگانه.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه را در سه مرحله باز کنیم؟
جمعه 21 بهمن 1401 ساعت 21:5 | بازدید : 109 | نویسنده : عاطفه | ( نظرات )

چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه خود را در 3 مرحله باز کنید؟

یک دقیقه در حال پختن یک غذای خوب هستید، و نکته بعدی که می دانید، به یک سینک پر از آب خیره شده اید و باید با لوله کش و پیتزافروش تماس بگیرید. اما دیگر نه. وقت آن است که به گرفتگی های سینک آشپزخانه بگویید "دیگر هرگز". تو متوجهش شدی! رفع گرفتگی سینک آشپزخانه به آسانی 1-2-3 است.

مراحل باز کردن گرفتگی سینک:

  1. اولین چیزی که باید با هرگونه گرفتگی سینک بررسی شود، صافی روی لوله فاضلاب است. آن را بردارید، به دنبال هر گونه غذا یا تفاله بگردید، سپس آن را به طور کامل تمیز کنید تا مطمئن شوید که باعث گرفتگی شما نمی شود.
  2. در مرحله بعد، می توانید از یک پیستون استفاده کنید. سینک را تا حدی با آب پر کنید (اگر از قبل پر نشده باشد)، سپس پیستون را چندین بار به سمت پایین و بالا بکشید، قبل از اینکه به سرعت آن را از دهانه تخلیه بیرون بکشید. اگر سینک آشپزخانه دو کاسه ای دارید، یک پارچه خیس را در دهانه تخلیه که مسدود نیست فرو کنید (این به مکش کمک می کند).
  3. اگر سینک شما محل دفع زباله ندارد، از درانو استفاده کنید®گرفتگی گرانول آشپزخانه . این گرما را در داخل فاضلاب شما ایجاد می کند تا گرفتگی های چرب را ذوب کرده و از جای خود خارج کند.

 

برای دفع زباله با گرفتگی، از Drano استفاده کنید®پاک کننده گرفتگی مکس ژل یا برای بوی زهکشی، Drano را امتحان کنید®رفع گرفتگی فومر با نیروی دوگانه.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لوله بازکنی با ضمانت 100% تضمینی و آدرس khadamatma.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 14
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 25
:: باردید دیروز : 14
:: بازدید هفته : 25
:: بازدید ماه : 49
:: بازدید سال : 764
:: بازدید کلی : 1041